
Slikovnica osmišljena od strane hrvatskih stručnjaka
Pametna slikovnica
Slikovnica za poticanje cjelokupnog razvoja djece
Slikovnica osmišljena od strane hrvatskih stručnjaka
Slikovnica za poticanje cjelokupnog razvoja djece
Prepričavanje je složena jezična vještina kojom se događaji izlažu najčešće prema kronološkom redu, uz naznačeno mjesto i vrijeme radnje, likove te uzroke i posljedice događaja. Djeca vještine prepričavanja i pripovijedanja razvijaju postepeno, u skladu s njihovom kronološkom dobi.
Prepričavanje drugoj osobi nije samo povezivanje riječi i rečenica jer način na koji djeca prepričavaju tj. strukturiraju priču uključuje veliki broj vještina kao što su:
Budući da se pripovijedanje oslanja prvenstveno na jezična znanja, prepričavanje poznatih događaja ili priča dobar je pokazatelj jezičnog razvoja djeteta te nam otkriva djetetovu sposobnost da organizira rečenice u jednu sadržajno povezanu cjelinu.
Roditeljsko čitanje i pričanje priča bogat je izvor za usvajanje kohezije i koherencije odnosno povezanosti i smislenosti teksta, ali i pomoć djetetu u usvajanju novog rječnika i ostalih jezičnih znanja. Značajan proces koji omogućava pričanje dobre priče jest dekontekstualizacija (odmicanje od „sada“ i „ovdje“) kojom dijete oblikuje svoje mentalne slike, zaključke i logične odnose na takav način da ga oni koji ga slušaju razumiju o čemu govori.
Razvoj strukture priče kreće od jednostavnih rečenica do detaljnijih prisjećanja događaja između 2. i 3. godine. Prve priče odnose se na opisivanje i nizanje događaja koji nisu povezani zajedničkom temom, a prilikom prepričavanja potrebno je usmjeravanje starije osobe. Tijekom iduće dvije godine razvoja djeca povećavaju duljinu iskaza, od fragmentiranih prema cjelovitijem iskazu. U dobi od 3. do 4. godine djeca započinju upotrebljavati osnovne elemente priče (mjesto i vrijeme radnje, likovi, uzrok i posljedica događaja) pa se kod četverogodišnjaka primjećuje uključivanje konvencionalne sheme prepričavanja: uvoda, zapleta i završetka.
Epizode događaja postaju sve potpunije, a u pričama često vrlo vjerno prenose i emotivna stanja glavnih likova. U dobi između pete i šeste godine djeca oblikuju priču koja počinje pratiti tijek događaja te započinju organizirati priču oko problema kojeg interpretiraju. Šestogodišnja djeca su u stanju pripovijedati na sasvim strukturirani način: svojim slušateljima govore tko je, kako, gdje i kada sudjelovao u radnji, razvijaju sadržaj priče, nude rasplet, evaluiraju ga, a ponekad daju i kodu kojom će dopuniti događaje u priči.
Pri čitanju pokušajte važne dijelove priče naglasiti dramatizacijom! U Crvenkapici je vuk strašan! Ima veeeeelike zube i oštre kandže. Sve to popratite izrazima lica, gestama i pokretima tijela. Israživanja su pokazala kako multizensorno učenje donosi daleko bolje rezultate!
Obogatite priču vlastitim kreativnim materijalima! Kutija pričalica odlična je za to! Zajedno s djecom načinite likove iz priče i dopustite djeci da uz pomoć načinjenih materijala kreiraju vlastitu priču!
Dopustite djeci da vam ispričaju priču! Prije čitanja “slažite” kako ste umorni i zamolite ih da oni vama ispričaju priču prije spavanja. Naravno, pomozite im i vodite ih kroz priču. Izradite vlastite kamenčiće i kreirajte vlastitu priču!
Pia Mia slikovnica vlasništvo je tvrtke Fabula21. stoljeća d.o.o.
info@piamia.hr
narudbe@piamia.hr
098 242 024
Dostava u roku od 3 do 5 radnih dana na području RH.
Za sve narudzbe iznad 300 kn poklanjamo besplatnu poštarinu unutar Hrvatske. Zatvori